Sunday, December 25, 2011

Excuse me sir !!!


Assalamualaikum...





Mengapa saya letak gambar dan tajuk sebegini uol??? saya tetibe emo pula pada sebilangan manusia yang tak faham bahasa.. Fine!!! Fine!! Fine!! (astaghfirullahalazim..istighfar banyak2) hehe ok senyum kembali ;-) =D ('',)v Actually ceritanya begini, pagi tadi saya keluar bersama rakan office saya iaitu: 


 

 Kak Farah (sebelah kiri) dan Nor (sebelah kanan)


Teman mereka shopping di KL.. sedang menanti ketibaan komuter tu, adalah mamat india ni, mata dah la merah macam pontianak harum s***** pagi (kejadian di waktu pagi), pandang handbag saya dan asyik pandang saya semacam jerkk... (Hep!! Hep! Heepppp!!! Hape kau nak ha???!!) hehe kat sini boleh la cakap camni kan..hahahaa kat depan-depan memang cabut lari dulu beb.. -,-"


Masalahnya yang saya bengang tu, ekau dah la berada di zon "Ladies Coach", nak buat macam tak ada pape yang berlaku pulak kan?? pastu sibuk dok aim saya!! menakutkanlah uol.. tak apelah maybe die tak faham apa yang signboard tu tulis kot sebab dia bangsa lain.. tapi penuh berhati-hati juga lah saya.. aysik dok menjeling dia takut kang tetibe dia lari ke arah saya.. uishhh takutnyeeeeeeeeee....

setelah masuk ke dalam tren, lihat ini uol!! 




Eh Helo???? tak baca ke kat tingkap dan luar KTM tu tulis apa? warna apa??? agak-agak la sikit kan.. mereka ini dewasa ok... nampak waras lagi, kalo tak waras takkan pandai naik KTM pulak..hihihiii saya yang jadi tak waras kalo orang yang tak waras pandai naik ktm.. (erkkkk.. ;S apa haku cakap ni??) xD abaikan..hehe sedang saya berdiri, saya telah pun snap gambar dorang ni.. malu la sikit wahai lelaki yang terlibat, apa gunanya kalau kita wujudkan ladies coaches if kaum lelaki tidak memahami??

Kalau sebegini lah kan, lebih baik sekali kan je semua (lelaki, perempuan, tomboi, nyah, dan segala warga seangkatan dengannya).. ^^? mereka ini tidak tahu sabar tau uol.. bila naik buat muka slambe rock je... haishhh tapi saya ada perasan seorang pakcik ni, saya nak snap gambar die, tapi hati berkata "eh kesian la kat pakcik ni dah tua, biarkan lah die, maybe dia tak larat nak tunggu train seterusnya".. so saya tak ambil gambarnya.. tertapi, bila sampai ke next station, pakcik tersebut keluar dari train dan bergegas lari ke train yang lain.. Owhhhh rupanya pakcik itu tidak sengaja.. masih boleh dimaafkan..(auuwwww) Habis tu bagaimana dengan mereka yang tidak memahami ni??


Apakah tindakan management seterusnya untuk menangani kes ini?? (wah nampak serious bebenor ms.tina ini)bhahaha saya bukannya apa uol, mereka itu menakutkan la.. saya rasa terancam bile mereka pandang2 handbag saya, cuba kalo uols ditempat saya?? mau ko tak hangin nyah!! Kepada pihak yang bertanggungjawab, dengarlah keluhan kaum hawa yang lemah ini.. mungkin saya bernasib pada hari itu, uol bayangkan sekiranya ada kaum kita yang tidak bernasib baik dan mungkin ianya terjadi kepada orang terdekat kita, kasihanlah pada mereka.. mencari rezeki sesuap nasi tetapi lenyap sekelip mata gara-gara insan yang tak berguna ini.. Renung-renungkan dan selamat beramal.. (memang sangat tak kena ayat itu dengan tajuk) =.='


p/s: entry emo sikit namun memberi maklumat yang harus kita fikirkan dan selalu berhati-hati dimana saja kita berada ye uol.. =D



5 comments:

  1. org lelaki ni mmg tau..diorg mcm x phm..nak kata x reti baca.. blh kot..dh koc pompuan..haish..sya pun kdg2 angin.. nak2 indon n bangla..erm..

    ReplyDelete
  2. memang pon dear.. dorang tu pemalas nak tunggu train lain. Pttnya pihak KTM tu sndr yang control bnd tu, tp bile buat open mcm2 mmg la sesapa pn boleh naik kn dear..xde beza dah koc laki dgn pompuan.. huhuhuuu

    ReplyDelete
  3. haha,selalu sgt dah nampak mcam ni. better takpyah buat kalau lelaki2 ni taknak ikut.

    ReplyDelete
  4. itu lah psl kn..apela gunanya asingkn gitu if jadinye sama je..apela dorg ni kn..ish3

    ReplyDelete
  5. lelaki bangla, nepal indon n lain2 tu mmg xfaham bahasa...yg pmpuan sume diharap anda menepuk kepala lelaki2 yg bodoh dan tahu mmbaca sign ye...diharap anda tepok muka mereka 7 kali dan 43 kali jentikan api di telinga kiri mereka-mereka ini ye?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila teruja dengan yang ini !! Click2 !!!