Friday, January 20, 2012

Nobita's Dinosaur :'(



Assalamualaikum...


Pernah tak uol tengok cerita daraemon tapi siri yang nobita dengan doraemon bela dinosaur?? Erkkk -.-" Uol jangan nak pelik sangat dengan entry saya yang seperti kanak-kanak ribena ini.. ribena itu enak sekali tahu??!! =9 haha tak pasal.. Ok balik pada topic tadi. Saya bagi uol tengok gambar dulu lah ye.. mana lah tau uol penah tengok ke..(dengan penuh harapan..huhuu) T__Tv




Al-kisah... cerita ni tahun bile punya entah saya pon dah tak ingat.. cerita ini salah satu kejadian yang saya tak boleh lupakan dan tak boleh terima kenyataan...hahaha macam serius bebenor je perkara yang saya nak cerita ni kan??


Bangun pagi, sarapan... duduk depan TV sambil layan cerita doraemon ini.. perghhh apsal entah khusyuk benor nengok nya.. adik saya yang bongsu la dok layan lak.. saya pun join skali.. Ini bukan siri biasa tau.. cerita ni yang full movie punya.. 


Baiklah saya cerita ringkasan serba sedikit ye.. 

"Nobita terjumpa 1 biji  telur dinosaur ni, then die jaga la sampai telur tu menetas.. lahirlah seekor dinosaur.. die bela, bagi makan, bermain bersama sampai lah dinosaur tu besar.. apabila dah terlalu besar, nobita terpaksa sorok dinosaur tu di laut ke pulau..entah saya tak berapa ingat..hehe -.-" tujuan die sorok tu sebab ramai orang cari nak bunuh kerana takut dinosaur itu membahayakan. Lalu die terpaksa menghantar dinosaur tu pulang ke tempat asal bersama family dinosaur tu dengan bantuan doraemon.."


Klimaks nye cerita ni, saat-saat die nak berpisah dengan dinosaur tu.. punya lah die sayang sangat dinosaur tu sampaikan susah sangat die nak berpisah. Time begini lah lagi mata saya tidak berganjak.. tanpa saya sedar AIR MATA SAYA PUN MELELEH-LELEH!! OK!! haku nanges.. tapi sempat cover depan adik-adik dan juga ibunda.. then nanges lagi.. :'( tetiba adik saya tegur.. "angah nape nangis??" dorang semua gelakkan saya sambil berkata "angah ni tengok cerita doraemon pon boleh nanges!!" ok fine!!! hati 'kuntum' memang begini.. 


Malu siot!! lepas pada kejadian tu, saya selalu kena 'bahan' dengan adik-adik saya.. dorang siap cakap "ni tengok cerita sin chan jangan nanges pulak!" hampeh betol!!! =_=" Bile kenang kembali kan uol, memang cam pelik pula.. ade ke patut cerita kartun pon saya leh layan sampai menangis?? kalo ombak rindu ke boleh terima la jugakkan.. Tidak mengapalah.. itu lah saya ni, hati kuntum benor..bhahahah tak mo tengok cerita kartun dah!! hahaha (Emo laks) T__T


p/s: tapi cerita nobita's dinosaur tu memang sedih pon. :'( uol try lah tengok!! if uol nanges mean saya normal la tuh. (uol buat-buat nanges jelah walaupun tak sedih..) erkk... sejukkan hati sendiri.. ;-p



2 comments:

  1. nobita oh nobita....shin chan mne weh?hahaha...xpsl2

    ReplyDelete
  2. Sin chan xde la dear.. Kang i letak sin chan u plk yg nanges.. Bhahhahaa :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila teruja dengan yang ini !! Click2 !!!